03.04.13

īstā Liepājas avīze - irliepaja.lv - 1. aprīļa izdevums

Portāla papīra variants! Itkā vajadzēja visiem būt 1 aprīlī pastkastītē, bet ar izplatīšanu kaut kas nav izgājis gludi! Tāpēc publicēju šeit:
1_PDF

2_PDF

3_PDF

4 _PDF

Ko varu labu pateikt! Vilnis Bulavs šo avīzi dabūja šodien no Kesenfelda, jo tiko sazvanījamies! Bildes nodrukāja pa tumšu, kaut man bija par to aizdomas, bet ir gadījies ka nodrukā pa gaišu, tāpēc neko nemainīju! Maketēju vienu dienu, kaut ja "stili" ir izstrādāti, tad maksimum divas stundas!

Un tagad maza atkāpe, 3.lpp ir redzams veikals "Krišjānis", ko es uztaisīju kā meistars pirms gandrīz 20 gadiem, un arī reklāmu toreiz uztaisīju un pie domē saskaņoju. Toreiz strādāju ar jauno CorelDraw7 (1996), noskanēju bildi, uzliku reklāmu un izdrukāju krāsainu ar HP 640(?), bet galvenā māksliniece par to fanoja un "ieteica" visiem tādas iesniegt.
Reklāmas būtība bija neuzbāzība, gribēju sapludināt to ar fasādi (daži ir pacentušies pēdējā laikā - ka ir vēl vairāk sapludināts :)), paņēmu divus organiskos stiklus 4mm 1,2x0,4m (apmēram), uz apakšējā ir tumši zils uzraksts, bet galvenais ir sarkans, veidojot telpisku efektu. Un kad liku klāt šo reklāmu, nosvilināju 6mm pabedīta urbi ieurbjoties zem 4cm apmetuma kārtas luksofora pienākošā elektrības kābelī (kādu sūda pēc tam tur bija jābūt). Protams  reklāmu ātri pabeidzu, un pēc pāris stundām jau elektriķi kasīja pakausi! Kādu nedēļu tas nestrādāja!

4.lpp - kinoteātris "Liepāja" tur bija, kad cēla, atrada tai purvājā vācu seifu, kura dēļ daudzu aizsūtīja uz sibīriju, arī manu opi.

4.lpp - bijusī muitas ēka, izrādās mammas draudzenei tur bija mamma apkopēja, un skolas laikā tur viņas arī tusējās. Es esmu bijis tikai uz nopratināšanu kad tur bija SAB (satversmes aizsardzības birojs), man draugs tur sēdēja izalatorā par satīta valsts  karoga nešanu uz 16 marta pasākumu (līdz galamērķim bija 3 km, un tā arī karogu neatdeva - nozaga 15Ls), un kā izrādās  bija rezervēts viss stāvs, vajag taču valsts naudu patērēt un dabūt izdienas pensiju 30 (40) gados veselam baram dīkdieņu.
Šogad tur būs mākslas plenērs, katram sava telpa, varbūt arī es tur būšu!

Google disks - kur iekačāju PDF, tos google  apgrieza un pamainīja fontus  - kaut kāds vāks!

Papildināts: šis ir papīra lapele 1. aprīlī – parodija pa "Liepājas avīzi" (Liepājas pašvaldības pa lielu nodokļu naudu izdoto  bezmaksas informatīvo izdevumu avīzi). Varbūt bija tāds mērķis, ko es tā uzreiz neuztvēru!

5 komentāri:

Mr. Serge teica...

Avīzes makets ir sūds. Grūti pat kaut ko vairāk iebilst. Sākot jau ar četrām slejām un beidzot ar salikumu. Pat pieņemot to, ka neredzu vajadzīgos fontus tavam maketam. Teiksim, trešā lapaspuse: ar piecām vienādu proporciju un izmēru bildēm, lielāku virsrakstu apakšā un totāli bezjēdzīgu rāmi maketa vidū. Kāpēc?

Renuar teica...

Es tev piekrītu! Visas idejas ko gribēju ieteikt tika ignorētas! Fontus kurus piemeklēju, tika noraidīti - prekškam - vagag kā te - "Liepājas avīze". Teksts tika uzrakstīts pa maz, bildes bija jataisa pārāk lielas! Visu ko tu saki, es piedāvāju, bet kā pret sienu. Es nesaku ka šis ir ļoti labs makets, vai kaut kas tur orģināls.

Man visvairāk uztrauc, ka viņiem tas patīk, es šai gadījumā biju tīri maketētājs, bez īpaša mākslinieciskā piesitiena. Man jau pašam patīk visādi sīkumi, bet ienāk pasūtītājs un pasaka ka grib teksta beigās smaidiņus - murgs. Te var redzēt kā notiek, ja maketētājs ir "melnstrādnieks". Mazliet vairāk laika vajag pie stila piesēsties un "izpīpēt".

Vajadzēs tomēr noskanēt "Liepājs avīzi" ko pa Liepājas domes naudu drukā un tērē "entos" tūkstošus sagatavošanai.

Mr. Serge teica...

Nu ja tu runā par http://www.liepaja.lv/upload/katram_liepajniekam_aviize/kl_08_03_2013_01-12_lat.pdf tad jāatzīmē, ka makets ir daudz maz pārdomāts. Tas, ka maketētājs ir āksts, ir cita lieta. Bet vismaz sākotnēji tur kāds ir domājis par to, ka avīzei pēc avīzes ir jāizskatās.

Renuar teica...
Šo komentāru ir noņēmis autors.
Renuar teica...

Tas links, ir uz to pusi! Bet izdod vēl tādu lapeli uz glacēti balta papīra! Ielikšu kad noskanēšu vai nofotogrāfēšu, būs jāpagaida (pāris dienas) ...

Man tādi darbi, kā sēņošana ... reizi gadā un prieks ja ir kāda sēne!