06.01.09

Izglābt Latvijas ekonomiku pasaules kontekstā

Ko labu darīt, prātoju visu pagājušo gadu! Un tā kā rūdīts pagaidu darbu darītājs, nodarbojos ar torrentošanu un alus dzeršanu. Es šai laikā mazliet izglītojos, un viena lieta mani aizķēra - nākotnes automašīnas degviela (03 - The Fuel(s).avi 358Mb) .

Nejau dārgi akumulatori un eļļa, bet gaiss. Kad pāri desmit gadiem atpakaļ mācījos akadēmijā es uzjautrinājos par vienu savādnieku, kas taisīja riteni ar gaisa dzinēju. Toreiz es mazliet papētīju rasējumus: bija ap 10 litru gaisu bāka rāmī (ar 200 atmosfērām), kompresors plus motors un plus bremzes - trīs vienā uz aizmugurējā riteņa ar jaudu ap 100 wat, un galvenais neuztaisīt par smagu. Vienīgais kas nebija, uzlādēšana no rozetes.















Nu šo, es ieraudzīju filmiņā mašīnas (15 000$) paskatā pašās beigās.
Vizuāli novērtējot:
1) bāka ir ap 333 litru = 1/3 kubikmetrs,
2) 250 atmosfēru spiediens kuru var uzpildīt (10 sekundēs) vai uzpumpēt ar mašinas motoru (n stundās) ar rozetes palīdzību,
3) mašina sver ap 500kg (vai vairāk), bet motors ir ap 25kw (minējums, bet reāli), var nobrauk 300km ar vienu bāku līdz 100km/h.

25kw motoru pieņēmu asociācijā ar "kārlīti" - veco moskvič, kurš varēja ar 24 zs motoru un 1500kg svaru sasniekt 90km/h, bet vairāk neļāva turbolence.















Pieņemot ka gaisa motors ir 25kw, tad gaisa bākas jauda ir 75kw, tad no Liepājas līdz Rīgai ar visdārgāko elektrības tarifu ES (0.071Ls) sanāktu ap 5 Ls diviem, bet Francijā pa naktīm ir 10 (desmit) reizes mazāks tarivs, tātad pus lats vai viens dolārs, ja tu uzpildies pa nakti, bet pa dienu brauc. Pa tādu cenu es braucu!














Bet lūkojoties tālāk, no viena kubikmetra var izspiest ap 250kw ( lai vieglāk tālāk...). Elektrība (1kw) maksā naktī 0.5 santīms no jebkuras atomelektrostacijas kas atrodas ES, un tādas varētu būt ap 150 ( kas uz pašreizējo brīdi nav svarīgi), bet pārdot var jau pa 5 santīmiem - zaļo enerģiju, būtu labāk teik: " "zaļo" ", bet ES tautas acīs tā būs ļoti zaļa. Ņemot vērā lietderības koificientu (ap 70% labākajā gadījumā, neesmu vēl paspējis iedziļināties) peļņa trīs santīmi.

Secinājums: 1 kubikmetrs = ap 7 Ls peļņa (diennaktī), no viena leduskapja lieluma ierīces.

Dažam jau liksies, zelta dzīsla, bet lai darbotos vajadzīgi lieli apjomi. Jaunais lozungs "Latvija ES zaļais akumulators".














Nu daru zināmu, ka Latvijā ir tāda ģeoloģiska parādība kā dabīgi gaisa baloni. Tas ir smilkšakmens pārklāts ar 300 metru biezu māla slāni un ir derīgs 300 atmosfēru gaisa spiediena uzturēšanai. Tādi kalni Latvijā ir 11 (vienpadsmit) Iņčukalnu pieskaitot, kurš ir vismazākais. Kopīgā kubatūra 7 (septiņi) miljardi, un peļņa diennaktī 49 miljardi lati, cenas noteikti kritīsies, un būs vien kādi 2 miljardi lati. Bet ja katram pilsonim pieder akcija, tikai viena, neieķīlājama un nepārdodama, tad katram katru dienu noskaitīs 1000 Ls. Izskatās ka saeimā sēž neveiksminieku bars jau 17, nē 90 gadus.

Pietiktu ar vienu kalnu, pietiktu arī ar 100Ls dienā :) ... šogad pēc Jāņiem














Ideja - utopija, skan tikai no nabaga mutes. Realitātē, šī ir vienīgā iespēja Latvijai tik ārā no nabadzības, kaut kas līdzīgi ar Norvēģiju notika 1975 gadā.

Nav komentāru: