17.05.09

"Pirātu partijas" himna


Avots

Nesen palielināja autortiesības no 50 uz 70 gadiem. Visas mēslu filmas, tiktiešām tās ir nežēlīgi daudz, pa manu nodokļa maksātāju naudu tiks apsargātas, kaut uzskatu ka 10 gadi rīt visam, kas publiskots, bet kas ir "noslēpts" tas netiek aizsargāts. Un ja vēlas to mūžu aizsardzību, franču variantā, filmām, tad es vēlos noteikt "cietu" samaksu – 1santīms pa gadu, par filmu vai 100 dziesmām. Bet par zinātniskajiem patentiem, piemēram: medikamentiem, ja izgatavošanas tehnoloģija ir slēpta, tā no autortiesību likumu neaizsargātos, bet ja kāds konkurents to nozog un publisko, tad autortiesības pienāktos "zaglim" uz 10 gadiem varbūt rīt, bet nākotnē uz 10 mēnešiem. Varētu atstāt kādu odziņu, katra valsts var reizi gadā izsludināt 10 gadu, nejau kā tagad mūža, aizsardzību – vienai filmai, vienam softam, vienam izgudrojumam un tā tālāk. Tas ir skats uz nākotni, kādu saskatu es. Jo slogs augkā kalnu virsotnē sniegošs sniegs, kur lavīna ir – torrent.

Es esmu par "pirātu partiju".
Nākotnē autortiesībām uz obligāto atlīdzību būtu kādi 10 mēneši, bet autortiesības uz darba autora vārda pieminēšanu ir mūžīga. Ticiet man - visam pielāgojas.

Nav komentāru: