11.02.09

Bartera laiki var atjaunoties

Lasot par VID centieniem iegūt nodokļus no ziedojumie, atcerējos 90'gadus, kad stabilas naudas iztrūkuma apstākļos dzima barteris, bet pirms tam bija "kukuļošanas" un "rindu" mirklis 10 gadu garumā. Laikam, bankām jasāk domāt par savu naudu izlaišanu, Liepājas domes lati, Ventspils lati, Rīgas un Daugavpils, tiem būtu stipri vietēja izlietošana, malku iegāde, vietējo preču iegāde, un dome varētu pat algu dažiem tai izmaksāt, bet galvenais, tai nodokļus samaksāt. Tāda sistēma jau dažās eiropas valstīs ir (Velsā). Tā kā šais laikos, lai nodrukātu kaut kādas vertību apliecinošos dokumentus - naudu, vairs nav vajadzīgs segums - zelts, tad tas var aiziet uz "urā!". 

Jo barteriem šis laikos vajadzīgs starpnieks, "apdrošinātājs" un "garants", ātrākai darbības aprisei. Bet "nosacītā nauda" varbūt šais laikos pat virtuāla. Bet "nosacītās naudas"vertību nosaka par nulli  un nosauc par "vienību", lai nodoķļi izpaliktu un PVN. Ja es mainu litru piena, viena vienības vērtība, pret kartupeļu kilogramu. Tad tākā nauda, Latvijas lati, netika izmantoti un darījumam netika noteikta vērtība, grūti būs piedzīt jebkādus nodokļus līdz tā vienība netiks oficāli atzīta un noteiksts kurss, kas šai gadījumā varētu būt gads. Bet problēma tā, ka naudu var ''vienību" var izlaist uz laiku, pieņemsim mēnesi, un katreiz nosaukt savādāk, kaut pēc vārdadienu kalendāra.

Nu ja tagad vēl būs 7 neražas gadi, tad lielākā bagātība būs kartupelis vai ola, vai makaroni. Iestāsie mazais ledus laikmets! Es apgalvoju? Jā un nē, jo grūtībam ne viens, pat es, un valsts negatavojas, un pat nekad nav taisījusies. Un ja es negribētu piedzīvot badu, tad, pēc Mērfija likuma, es to ieraudzīšu. Kas Latvijā noticis divas reizes, notiks arī trešo, viena cilvēka dzīves laikā.

Un vispār man visa ES smird pēc "komunisma", tapēc tādas domu spiras.  Mācoties no vēstures, vēsture atkārtojas, un neviens nevar izlaist nevienu pakāpienu, kurš dažreiz ir nesamērīgi liels, bet tomēr pakāpiens. Dažreiz liekas ka pakāpusies augstāk, nevis bagāta un veiksmīga valsts, bet valstī kurā tas notiek pirmo reiz, jau no 1917 - Krievija, bet kļūdas ko pieļāva iecirta dziļas brūces. No kļūdām ES mēģinās izvairīties, bet noskaņa no tā nemainās.

Un pa eiro, Latvija gaida kad būs tiesīga šo vienību drukāt, jo ja latus nodrukā mazliet pa daudz vai maz, uzreiz ekanomika sašūpājas - lielā importa dēļ. Bet ar eiro būs savādāk? Vienkārši šūpotāji vairāk, tāpēc nezinās kurš nolaidis "zobu"

1 komentārs:

Aigars teica...

Smird pēc komunisma!!! Pārsmējos!