22.02.09

VGA monitora vads

Nesen itkā nobeidzās monitors, bet izrādās bija sabojājies V vai H vads. Ja V vai H atslēdz - monitors nestrādā, bet ja R, G vai B, tad tikai attiecīga krāsa pazūd.

Ķēros pie remonta, bet attapos, ka ir kādi pieci dažādi veidi papildus vadiņiem - monitoru atpazīšanai (bioss). Man vajadzēja četrus VGA vadus, lai atrastu īsto:

Mans: 4,6,7,10,11=zeme 5=melns 8=balts 9=zaļš(ekranizēts) 12=zaļš 15=oranžš

Cits_1: 4,5,6,7,8,11=zeme(ekrāns,zemējums) 9=violets 10=melns 12=oražš 15=dzeltens

Cits_2: 4,5,9=nav(izņemti,likvidēti) 6=dzelens 7=lillā 8,10=nekas(brīvs) 11=oražš 12=balts 15=melns

Tā kā man vajadzēja 9 kontaktu, tad vēl dažus uzreiz izbrāķēju līdz atradu īsto. Vadu krāsas nesapas, ja kāds iedomājas, ka pasaulē ir kāds standarts. Nepienāca pat vakars, kad VGA vadu pielodēju, un joprojām priecājos pa 4 metru garu VGA vadu.

:)

1 komentārs:

Sokolade teica...

Tatad katrs vads ir savadaks? un tas nozime kad ja es panemu piemeram sony monitoram pielieku samsung vadu man var neradit? issavienojums? krasu kludas?
man sobrid situacija tada ka monim vads sacakarejies pie vga spraudna kas iet pasa pc ieksa, zud krasas, tad pazud zals, tad zils , tad sarkans, un pa vairakam reize ari medz but ka pazud, doma ir nopirkt pagarinataju vadam un griezt pusu abus un tad tos ari likt kopa.
varbut tev ir kads padoms?